En kundklubb bidrar till kundlojalitet

20 november 2021 jonas_olsson

advertorial

Har du funderat på att starta en kundklubb för att knyta an bättre till dina kunder? Givetvis krävs det numera att man vill vara uppkopplad på nätet och ha en hemsida, eftersom så många nu vill köpa online. Vill du inte själv ha ansvaret för den digitala processen kan du anlita ett företag som gärna gör jobbet åt dig.

En hemsida med e-handel kan lätt kombineras med en kundklubbsfunktion. Dina kunder kan få information om rea, kampanjer, aktiviteter och tävlingar. Du kan ha ett bonussystem, så att den som handlar mycket får högre rabatter, och du kan ha aktiviteter för medlemsvärvning.

 

Ta hjälp av webbexperter

En bra reklambyrå har både idéer och kompetens för att genomföra dem. Bara kom överens med dem hur din kundklubb ska vara beskaffad och hur du vill att hemsidan ska fungera. Ofta handlar det om associationer och tillhörighet, så du får fundera på vad det är dina kunder vill ha och vilken digital miljö du ska erbjuda dem.

Teckningar, bilder och färger säger mycket, och de som arbetar med webb kan också ta fram en ny logotyp till dig, eller göra teckningar och illustrationer enligt dina önskemål. Utnyttja de kreativa talanger som finns, så blir det succé med din kundklubb. Du kan också lätt mäta hur många besökare din sida får och se hur kundlojalitet ökar efter hand. 

 

image

 

E-handel utgår från kundregistret

Alla medlemmar i din kundklubb har ett särskilt medlemsnummer, som ofta är deras kundnummer. Du kan enkelt nischa information med utgångspunkt från kundregistret och vad olika kunder brukar köpa. Datorerna sköter mycket av detta automatiskt, så du kan lätt se till att rätt kund får rätt reklam.

Exempelvis när kunder beställer en stor klädstorlek, kan du skicka ut fler erbjudanden om detta till just dem. Ta kontakt med en bra webbyrå, så får du enkelt din egen kundklubb.

Fler nyheter