Bjud på konferens

12 juni 2020 william_eriksson

Konferenser har inte riktigt samma stjärnglans som de har haft. Det spenderas inte så mycket nuförtiden när det gäller representation, och företagen ser över sina kostnader. Folk pratar över nätet, håller videomöten och använder Skype och Zoom. 

Men även om man sparar både på resekostnader och nöjen, så återstår ändå ett faktum. En konferens där man träffas i verkligheten är väldigt givande, och det kan ge en skjuts åt både företagets verksamhet och personalens engagemang. Bjud med dina medarbetare på konferens om du vill bygga ett starkt team!

 

Långväga kontakter

Ett företag som har säljare utspridda över hela landet och personal på flera ställen, tjänar mycket på att ha en konferens på en övernattningsanläggning. Det kan vara hotell, kursgård, spa eller liknande, ofta med god mat och tillgång till gym och vackra omgivningar för promenader eller golf. Man kan ha utbildning, företagsinfo, säljsnack och förberedelser för kampanjer. Och man träffas och lär känna sina arbetskompisar på ett helt annat sätt än på jobbet. Att äta och dricka gott, känna en festlig atmosfär och delta i ett företagsevent känns som en verklig belöning för hårt slit.

 

 

Delaktighet och arbetsglädje

Vissa arbetskompisar kanske man bara har pratat med på telefon. Likaså kan en ny säljare få träffa personalen från huvudkontoret, och även andra säljare. Det blir en teamkänsla som är oöverträffad. Om företaget hyr en konferenslokal, kan alla ses samtidigt under de timmar konferensen varar, och sedan kan det finnas tid för övriga aktiviteter. Lekar och event brukar innehålla en del överraskningsmoment.

Att ha ett färre antal konferenser, men med fler deltagare, kan komprimera den totala tiden som går åt för övriga, informella träffar, telefonsamtal och sammanträden under året. Totalt sett kan det vara en vinstsituation för en företagsägare. Alla får bidra med sina idéer och ta del av information, i en gemenskap, i verkligheten.

Fler nyheter