Inte lätt att trängas på nätet

26 april 2019 Linda Edgarsson
image

På senare år har webben skapat en oändlig mängd nya yrken och kategorier inom arbetsmarknaden. Det finns nu yrken som få människor ens vet vad det innebär eller har hört talas om. För länge sedan var vi antingen bonde eller industriarbetare (hårt draget), idag kan vi titulera oss som i princip vad som helst. Det är bara att följa strömmen.

Att nå ut till din publik kan vara lättare sagt än gjort. På webben florerar ett stort antal filmer och kampanjer som är bra och grundligt gjorda. Informationsmaterial som någon har lagt stor möda och tid på, men bara en liten del av dessa blir uppmärksammade eller hörda av en större publik. Det är helt enkelt inte lätt att trängas på nätet längre. Det finns alltid någon som har ett skarpare material eller lyckas nå ut med sitt budskap snäppet bättre. Hur gör de här människorna? Hur lyckas de?

Företagsfilm i Göteborg har tagit fasta på det här problemet med att nå fram, nå ut. För att vi ska nå fram med det vi vill få ut måste vi ofta samarbeta. Göra det som var man och kvinna är bra på. För ingen är bäst på allt. Eller hur?

Låt oss säga att du har gjort en fantastisk reklamfilm för en ännu mer otrolig produkt. Men sedan tar det stopp, få tittar på den eller upptäcker den. Slagkraften blev inte alls som du hade förväntat dig.
Eller, du har skapat en bra verksamhet och vill förmedla detta och få kunder, men hur?

Med exempelvis en företagsfilm för ditt företag får du en ständig närvaro på webben. När du går hem från arbetet för dagen och är ledig så jobbar filmen på webben åt dig och skaffar nya kunder via din hemsida eller där du har bestämt dig för att visa filmen. Nöjda kunder har ofta bekanta på sina sociala medier och din företagsfilm kan snabbt få en spridning. Det känns också ofta mer professionellt och etablerat att kunna visa upp sitt företag i en reklamfilm.

Som konsument vill man ofta ha informationen direkt utan att behöva anstränga sig med besök och telefonsamtal för att få den information man vill ha innan ett eventuellt köp. Det kan samtidigt vara skönt för dig som företagare att slippa svara på samma frågor hela tiden. Med en instruktionsfilm kan du på ett tydligt sätt visa hur en produkt fungerar i detalj. Man ska heller aldrig förbise slagkraften i en produktfilm som gör det du vill sälja mer verkligt.

Det är ju inte längre så att vi kan välja bort reklamen så lätt, stänga av tv:n vid ett reklamavbrott eller bläddra förbi annonserna. Det fungerar annorlunda nu. Det är därför en tjänst mot alla att den reklam eller information som strömmar är väl utförd och väl riktad. Professionell. Man får på något sätt ta ett visst ansvar för det man sänder vidare. Det finns människor som är utbildade och kan det här, som gör det här varje dag år efter år. Låt dem hjälpa dig att nå ut i trängseln på nätet.

Fler nyheter